نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد
سرخط خبرها

خراسانی جدید در پرسپولیس| نعمتی مجددا شاگرد یحیی گل‌محمدی شد

  • کد خبر: ۷۸۴۰۳
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
  • ۱
خراسانی جدید در پرسپولیس| نعمتی مجددا شاگرد یحیی گل‌محمدی شد
علی نعمتی سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرخ‌پوش شد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ بومی تیم فوتبال شهرخودرو مشهد که یکی‌دو فصلی است مورد توجه باشگاه پرسپولیس تهران قرار گرفته است، سرانجام دیروز بعد از کش‌وقوس‌های فراوان به این تیم تهرانی پیوست. علی نعمتی درحالی قراردادی دوساله با باشگاه پرسپولیس امضا کرد که حرف‌وحدیث‌های زیادی بر سر این انتقال مطرح بود.

 

وضعیت نامشخص مالکیت باشگاه لیگ‌برتری مشهد و فشار‌های نعمتی و قاسمی‌نژاد برای جدایی و ملحق‌شدن به جمع سرخابی‌های پایتخت در یکی‌دو هفته گذشته حواشی زیادی به‌همراه داشت تا اینکه بالأخره نهایی‌شدن انتقال دوباره امتیاز تیم لیگ‌برتری مشهد از باشگاه پدیده به باشگاه شهرخودرو سبب شد علی نعمتی رضایت‌نامه‌اش را بگیرد و راهی تهران شود. نعمتی که پیش از این با مسئولان باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای برگزار کرده و توافقات لازم را انجام داده بود، روز گذشته با مدیربرنامه‌هایش در محل باشگاه تهرانی حاضر شد و کار را یکسره کرد؛ اگرچه قرارداد نعمتی روز گذشته امضا نشد و به‌دلیل مشکل خط‌خوردگی که در برگ فسخ قراردادش با شهرخودرو وجود داشت، این موضوع به امروز موکول شد.

خرید جدید پرسپولیس کیست؟

مدافع بیست وپنج ساله خراسانی در شهر نیشابور به دنیا آمد. پسری سبزه رو که خیلی زودتر از حد تصور و پیش از آنکه نوشتن با دست چپ را یاد بگیرد، با پای چپ هنرمندش در کوچه پس کوچه‌های شهرش فوتبال بازی می‌کرد. علی نعمتی مثل یونس شاکری و بسیاری دیگر از استعداد‌های فوتبال خراسان برای آنکه بهتر دیده شود و مسیر پیشرفت را در پیش بگیرد، به مشهد آمد.

 

او کارش را از تیم جوانان پدیده آغاز کرد. البته او خیلی زود مورد توجه کادرفنی تیم بزرگ سالان باشگاه قرار گرفت و با حسین مهربان و محمدرضا کاوه از تیم جوانان به تیم بزرگ سالان منتقل شد و در کنار بزرگان این تیم تمرین کرد. نعمتی همراه با حسین مهربان خیلی زود به ترکیب تیم بزرگ سالان هم راه پیدا کرد و حالا چند فصلی است که به بازیکن ثابت مشهدی‌ها بدل شده است. او که به واسطه زندگی طولانی در مشهد یک مشهدی تلقی می‌شود، به عنوان خرید جدید ارتش سرخ پایتخت راهی تهران شده است.

مسیر یک انتقال رؤیایی

علی نعمتی از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس مورد توجه این مربی کروات بود. نشان کرده برانکو سرانجام ۲ فصل بعدتر پرسپولیسی شد. آن موقع نعمتی از گزینه‌های مدنظر برانکو بود، اما نه گزینه اول و مدیران این باشگاه هم گزینه‌های اول را جذب کردند. نعمتی فصل قبل هم از یحیی گل محمدی چراغ سبز دید و بدش نمی‌آمد در ابتدای فصل به پرسپولیس بپیوندد، اما این اتفاق رقم نخورد. نعمتی که یک فصل دیگر با پدیده قرارداد داشت، نیم فصل هم در سومین تلاش نافرجام پرسپولیسی‌ها به تهران نرفت تا اینکه بالأخره در چهارمین تلاش باشگاه تهرانی برای جذب این بازیکن خراسانی با شرط گرفتن رضایت نامه از شهرخودرو، نعمتی پرسپولیسی شد.

 

گفته می‌شود رقم رضایت نامه نعمتی از سوی باشگاه شهرخودرو ۳ میلیارد تومان تعیین شده که این بازیکن خودش این مبلغ را پرداخت کرده است. نعمتی روز گذشته با قراردادی به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۲ فصل به پرسپولیس پیوست. شنیده‌ها حاکی از آن است که در قرارداد نعمتی آمده است در ازای قهرمانی و حضور در ۵۰ درصد بازی‌های پرسپولیس ۱۰ تا ۲۰ درصد به قرارداد او افزوده خواهد شد.

نعمتی ۲۰۲۰؛ درخشان و مستحکم

ستاره سابق خط دفاع شهرخودرو مشهد، در لیگ برتر بیستم عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشت و همراه با امین قاسمی نژاد ۲ بازیکن تأثیرگذار این تیم در طول فصل بودند. علی نعمتی فصل قبل ۲۲۹۱ دقیقه برای پدیده بازی کرد، یک پاس گل داد، ۲ بار از داور کارت زرد گرفت و یک بار هم با کارت قرمز قاضی میدان از زمین اخراج شد.

جایگاه ویژه در تیم یحیی

با پابه سن گذاشتن سیدجلال حسینی و جدایی محمدحسین کنعانی زادگان، علی نعمتی جایگاه ویژه‌ای در اردوگاه پرسپولیس پیدا خواهد کرد. مدافع چپ پای جدید پرسپولیس قابلیت بازی در ۲ پست مدافع میانی و دفاع چپ را دارد و همین سبب شده است گل محمدی روی او حساب ویژه‌ای باز کند. نعمتی که تجربه بازی در کنار فرشاد فرجی را دارد، می‌تواند زوج خوبی را با این بازیکن اسبق شهرخودرو تشکیل بدهد. البته ابراهیمی دیگر دفاعی است که پرسپولیس جذب کرده است، اما به نظر می‌رسد باتوجه به مثلث دفاعی هماهنگی که پرسپولیس می‌تواند با ۳ بازیکن سابق تیم مشهد یعنی فرجی، نعمتی و سرلک ایجاد کند، مدافع نیشابوری جایگاه مطمئن تری در ترکیب اصلی سرخ‌ها داشته باشد.

سومین شهرخودرویی پرسپولیس

خرید جدید پرسپولیس، سومین چهره شهرخودرویی است که از مشهد به تهران می‌رود و در باشگاه پرسپولیس مشغول می‌شود. غیر ازیحیی گل محمدی که یک فصل ونیم پیش و درحالی که هدایت تیم شهر مشهد را به عهده داشت، سرمربیگری پرسپولیس را قبول کرد و به این تیم پیوست، یحیی، میلاد سرلک و فرشاد فرجی هم از شهرخودرو جدا و راهی پرسپولیس شدند. حالا علی نعمتی سومین شهرخودرویی است که مورد توجه باشگاه تهرانی و قهرمان ۵ بار پیاپی فوتبال ایران قرار می ‎گیرد.

 

باشگاه پرسپولیس پیش از این بازیکنان خراسانی زیادی را در ترکیب خود دیده است، اما این چهارمین شهرخودرویی است که پرسپولیسی می ‎شود. حسین بادامکی، رضا حقیقی، یونس شاکری، احسان پهلوان، مهدی واعظی، علیرضا نیکبخت واحدی، قاسم دهنوی و... فقط بخشی از خراسانی‌های ارتش سرخ پایتخت هستند که هرکدام در مسیر فوتبال حرفه‌ای شان پرسپولیسی شدند و توانستند قله‌های موفقیت را در فوتبال ایران فتح کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
خوش امدی پسر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->